ponedeljek, 11. julij 2011

OSNOVNO USPOSABLJANJE ZA MEDIATORJE, dnevnik udeleženke: ta kozarec je pol poln

Preokvirjanje. Preokvirjanje je ključ! Univerzalni ključ. Odpre vsa vrata, še okna, celo tiste zastarele ključavnice, ki se odpirajo na šifro (975, rumena – nikoli je ne bom pozabila). Da ne dolgovezim…

Namesto sitnarjenja v smislu: »Nikoli ne pospraviš za seboj!«, se očitek zlahka preokviri v željo: »Všeč bi mi bilo, če bi za seboj pospravil.« Negodovanje: »Nikdar več ne skuhaš.« preokvirimo v pohvalo: »Tako dobro kuhaš! Vsak dan bi lahko jedla tvojo rižoto.« in uživajmo v hrani. Vsaj vsak drug dan. Stroge zahteve: »Zahtevam, da ste točni!« je mogoče izraziti v milejši obliki in jih celo preokviriti v vrednote: »Zame je zares pomembno da ste točni, saj moram vsak dan ob štirih po otroka v vrtec.«

Sem pred časom brala o neki raziskavi. Oseba je želela preskočiti dolgo vrsto v banki, pa je čakajočega prosila, če jo spusti. Seveda je ni. Kadar je ista oseba podala še razlog, zaradi katerega naj bi vrsto prehitela, so jo v večini primerov spustili pred sabo. Razlog sploh ni bil pomemben; spustili so jo tudi kadar je rekla, da se ji pač mudi.

Meni bi veliko pomenilo, če bi svoje izkušnje, svojo ustvarjalnost delili z mano. Kako to počnete vi? Da bi potem lahko še jaz stvari povedala drugače, na boljši način. Ljudje okrog mene vam bodo hvaležni. Jaz vam bom neizmerno hvaležna. Tako fino bi se mi zdelo, če bi tu spodaj komentirali.

Lana Kuret


1 komentar: